Troubleshooting
Minimum
Stig aloittaa seitsemännen kautensa fossiilisarjassa ja se alkaa heppoisemmalla valmistaumisella kuin koskaan aikaisemmin. Tiimin suurin haaste on ollut ajan puute, kun kaikki kuskit ovat olleet kiireisinä sekalaisten projektiensa parissa. Radalle on ehditty hätäisesti kaksi kertaa, eivätkä ne ole olleet mitään ihan ongelmattomia sessioita. Lyhyessä ajassa on mm. ihmetelty pätkiviä moottoreita, kiroiltu saastuneen jarrujärjestelmän parissa sekä etsitty jonkkaan singonnutta bensatankin siipimutteria ympäri Tattarisuon nurmikoita.. Kakkosauton kasaamista ei ole ehditty edes ajatella, joten se lepää osina kuljetuskärryssä.
Maximum
Moni perusasia on kuitenkin kunnossa. Kisarunko on sama, jolla viime kaudella voitettiin kaksi kisaerää. Moottoripuolella on käytettävissä myös hyvä arsenaali ja Stigin ainoa isompi hankinta alkavalle kaudelle on yksi uunituore kone, joka tosin ei varsinaisesti säväyttänyt ensikokeilulla. Testit kyseisen myllyn parissa jatkuvat avauskisan jälkeen. Ja tärkeimpänä tietenkin sama kuskikolmikko, jolta löytyy sekä vauhti menestyä että rutiini käsitellä myös hieman haastavammat tilanteet.
Pre-season valmistautumista
Summasummarum
Stig lähtee alkavaan kauteen hieman matalammalla profiililla kuin aiempina vuosina. Sama minimalistinen linja heijastuu itse ajamisen lisäksi myös muuhun Stig-toimintaan. Periaatteessa menestyksen avain on hyvin yksinkertainen: konvertoida viime vuoden erinomainen vauhti tasaisiksi tuloksiksi. Asiassa on vain kaksi kysymysmerkkiä: vauhti ja tulokset. Toisin kuin viime vuonna, Stig ei ole ammentanut itseluottamusta erinomaisista testikierroksista. Todellinen vauhti nähdään siis vasta kisapäivänä kun laitetaan tuoreet renkaat alle ja auto muutenkin kisaosilla kisasäätöihin, ja kun kaikki ajavat kisapainoisina. Jos vauhti osoittautuu hyväksi, niin sen jälkeen tasaiset tulokset riippuvat kuskien otteista, kaluston kestävyydestä ja Stigin operatiivisesta toiminnasta erityisesti kisatapahtumien aikana. Näillä mennään (toivottavasti kovaa)..
Aiheeseen liityen
[caption id="" align="alignright" width="400"] 2/3 Stigiä pallilla[/caption] Stigin ensimmäinen kilpailu Vantaan uudella karting radalla ja heti palkintopallisijoitus. Matka sinne ei kuitenkaan ollut ihan suoraviivainen ja oli aivan veitsen terällä että...
[caption id="" align="alignright" width="315"] fosarisarja 2016 - done[/caption] Fosarisarjan päätös oli Stigin kannalta kuin makkaratehdas. Kun vauhti ei riitä kärkikahinoihin, niin sijoituksia 5-9 tulee lähtöpaikasta riippumatta kuin liukuhihnalta HK:n prinssinakkeja....
[caption id="" align="alignright" width="318"] Rock ei aina ole pop[/caption] Koko alkuviikon varmalta näyttänyt sadekisa ajettiinkin sitten loppujen lopuksi ihan kuivalla radalla. Viime kisan tapaan Stig ei oikein saanut autoa säätöihin...